d' Oultremontcollege

Wat wij bieden

Voel je thuis

Het d’Oultremont College is een gezellige school waar je je als leerling snel thuis voelt. Heel belangrijk, want in een fijne sfeer gaat leren beter. Je leert veel mensen kennen. Net zoals buiten school heb je met iedereen contact, of je nu mavo, havo of vwo doet. De keuzelessen volgen we samen. Op het d’Oultremont College kun je jezelf zijn. We geven elkaar de ruimte. En de leraren, die zijn er echt voor je. Je kunt op ze rekenen.

Zelf kiezen wat je nodig hebt

In ons rooster komen alle vakken aan bod. Daarnaast heb je de vrijheid om lessen te kiezen. Bijvoorbeeld als je nog wat uitleg nodig hebt bij een bepaald vak. Dan kies je voor verlengde instructie. Of je kiest ervoor om zelfstandig te werken, zodat je het huiswerk al grotendeels op school maakt. Wil je ontdekken waar je talenten liggen, dan kies je een van onze uitdagende talentlessen: van fashion design en sport tot Lego League, houtbewerken of filosofie. Het volgen van Cambridge Engels en d’Oultre DELF (Frans) kan ook. De mentor coacht je bij het maken van een passende keuzes, zodat jij leert wat je nodig hebt.

Ontwikkel jouw vaardigheden

Aan het ontwikkelen van vaardigheden besteden we op het d’Oultremont College veel aandacht. We doen dit bij alle vakken, maar in het bijzonder bij de vakken Onderzoek & Ontwerpen en Art, Design & Media.

Goed onderwijs en méér

Op onze school krijg je goed onderwijs. Kijk maar naar onze slagingspercentages: die zijn hoog en leerlingen slagen met mooie cijfers. Maar het d’Oultremont College biedt meer dan dat. We trekken er vaak op uit: tijdens uitstapjes en excursies leer je in de praktijk. En we doen graag iets voor de mensen om ons heen. Zo zetten we ons in voor ouderen en mensen met een handicap in de gemeente Heusden. Ook na schooltijd is er van alles te doen op school. Je kunt via school meedoen aan sporttoernooien, sportclinics, een boot op zonne-energie ontwerpen of meespelen in een van onze schoolbands. Ook organiseren we kampen en meerdaagse reizen.